18 cze 2018

Biały Kruk - J.L. Weil


Coraz rzadziej czytam książki młodzieżowe, być może jest to spowodowane tym, że taka literatura nie jest w stanie mnie zaskoczyć. Jestem jednak otwarta na rozmaite propozycje. Do lektury „Białego Kruka” skłoniła mnie piękna oprawa graficzna – tak wiem, nie ocenia się książki po okładce, ale nikt nie zaprzeczy, że okładka to pierwsza rzecz, którą widzimy, dopiero potem zaglądamy do opisu.

Początkowo nie stawiałam poprzeczki zbyt wysoko, gdyż spodziewałam się lekkiej powieści, która skierowana jest do nastolatek. I to chyba było bardzo dobrym posunięciem, gdyż z każdym kolejnym rozdziałem książka coraz bardziej mnie wciągała.

Muszę przyznać, że autorka fajnie opracowała cała koncepcję powieści. Najpierw czytelnik poznaje bohaterów, ich otoczenie, tajemniczą wyspę dopiero po jakimś czasie autorka wprowadza wątek nadprzyrodzony. To też robi bardzo zręcznie. Mimo, że korzysta z motywów już spotykanych to muszę przyznać, że wykazała się wyobraźnią i stworzyła również coś innego, intrygującego.

W powieści nie brakuje wątków romantycznych. Każda czytelniczka szukająca przystojnych bohaterów, kryjących tajemnice znajdzie tutaj cos dla siebie. Nie spodziewałam się że autorka czymś mnie w ogóle zaskoczy, a jednak jej się to udało. Nie chce jednak odkrywać przed Wami wszystkich kart powieści, dlatego tę kwestię pozostawię taka zawieszoną. Sami przekonajcie się co też autorka wymyśliła.

Język powieści, styl prowadzenia narracji a także sama fabuła jest na dobrym poziomie. Książkę czyta się bardzo szybko. Dla kogoś kto szuka czegoś lekkiego, to będzie idealny wybór. Choć się tego nie spodziewałam to już nie mogę doczekać się kolejnej części cyklu. Już teraz wiem, że z pewnością sięgnę po kontynuację.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Kobiece

3 komentarze:

  1. Ta książka wszędzie za mną chodzi. Chyba w końcu muszę ją przeczytać, choć okładka wcale do tego nie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze widzę tą powieść *-* Patrząc na okładkę przypomina troszkę książki Lauren Kate. Myślę, że dam się skusić.
    Moment For Book

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!