30 lis 2018

Pierwszy Rok. Czarny Mag - Rachel E. Carter


Do lektury powieści skusił mnie fakt, że po przeczytaniu opisu powieści bardzo mocno skojarzyła się powieść, od której kilkanaście lat temu zaczęła się moja przygoda z czytelnictwem.

Fabuła, bohaterka, a nawet sam tytuł wywołał tak silna falę wspomnień, że nie mogłam przejść obojętnie obok tej powieści. Jednak z drugiej strony bardzo obawiałam się, że powieść okaże się jedynie marna podróbką, odgrzewanym kotletem, który totalnie zawiedzie moje oczekiwania.

Każdy kto czytał powieści fantasy na pewno spotkał się chociaż przelotnie z twórczością Pani Canavan. To właśnie z jej cyklem Czarny Mag skojarzyła mi się ta powieść. Moje oczekiwania zatem były spore.

Na szczęście z każdą kolejną stroną, każdym kolejnym rozdziałem utwierdzałam się w słusznej decyzji sięgnięcia po tę powieść. Okazało się bowiem, że autorka napisała przyzwoitą historię, która być może nie zaskakuje, ale potrafi wciągnąć czytelnika na tyle, że ten zapomina o otaczającym świecie.  Jeśli chodzi o styl autorki, to jest ona bardzo przyjemny w odbiorze, powieść czyta się szybko, nie ma tutaj dziwnych pojęć, trudnych do wymówienia nazw czy sprzeczności w fabule. Bohaterowie są ciekawi, bardzo łatwo ich polubić, chociaż niektórzy wywołują sporo sprzecznych emocji. Nie można odmówić im charakteru – a to sprawia, że powieść nie nudzi czytelnika.

„Czarny Mag. Pierwszy Rok” to powieść mająca szansę na stanie się godną następca twórczości Canavan. Przepełniona magią, ale i młodzieńczymi marzeniami, ciągłym buntem oraz ulotnymi pragnieniami sprawia, że chcemy więcej i więcej. Mam nadzieję, że nie będzie mi dane długo czekać na kontynuację.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Uroboros

1 komentarz:

  1. Książka ta, choć chwilami typowa, bardzo mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!