6 gru 2017

Zapisane w kartach. Inni tom 5 - Anne Bishop

Chyba nie muszę nikomu przypominać jak wielką fanką twórczości Anne Bishop jestem. Tak wiem, robię się monotematyczna. Nic nie poradzę na to, że tak bardzo uwielbiam książki tej autorki, że prawdopodobnie nie dostrzegam wad w jej powieściach. Jeśli więc liczycie na opinię, która pokaże też te słabsze strony autorki, to niestety zawiodę Was – dla mnie nie ma ona słabych stron. Wybaczcie.


Seria „Inni” to historia opowiadająca o tym jak mogłoby wyglądać życie ludzi, gdyby wszystkim rządziły istoty z najgorszych koszmarów. Bo jak inaczej określić wszelkich zmiennokształtnych, krwiożerczych i niebezpiecznych? Jak opisać Żywioły, które władają światem, a w powieści sa istotami cielesnymi o niezwykłej potędze? No i w końcu, jak mogłabym inaczej przedstawić Starszych, którzy wzbudzają lęk nawet z Żniwiarzu oraz w tamtejszych wampirach? Ale to właśnie te wszystkie istoty nadają powieści kolorów i wyrazistości. To właśnie dzięki nim powieść staje się nieprzewidywalna i wciągająca.

Anne Bishop po raz kolejny nie zawodzi swoich fanów i tworzy opowieść pełną pasji, emocji i nieustannie pędzącej akcji. Chociaż chwilami potrafiłam przewidzieć kolejne wydarzenia, to chyba bardziej dlatego, że poznałam się już nieco na twórczości autorki i niektóre rozwiązania przychodzą jej intuicyjnie. Faktem jest jednak to, że nie wszystko udało mi się przewidzieć i dzięki temu powieść była ciekawa.

„Zapisane w kartach” to zakończenie serii. Nikt z nas nie lubi chyba żegnać się z ulubionymi bohaterami, ale liczę na to, że autorka już niedługo zaskoczy mnie kolejną serią, którą pokocham równie mocno jak te poznane do tej pory. Każdy kto pragnie rozpocząć przygodę z Innymi powinien sięgnąć po pierwszy tom i kolejno czytać pozostałe.


Podsumowując, „Zapisane w kartach” to powieść barwna, opowiadająca o problemach życia codziennego, jak i o tych bardziej wyszukanych, to powieść w której splatają się ze sobą losy wielu istnień. Ale to przede wszystkim opowieść o tym, że wiara, nadzieja i miłość to wartości, które odgrywają w naszym życiu istotne role.  


SERIA INNI:
ZAPISANE W KARTACH


1 komentarz:

  1. Muszę w końcu wrócić do tej serii i zaopatrzyć się w "Srebrzyste wizje", bo cykl nawet mi się podobał :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!