19 wrz 2017

Tysiąc odłamków Ciebie - Claudia Gray

„Tysiąc odłamków Ciebie” skusiło mnie swoją piękną okładką. Tak wiem, nie ocenia się książki po okładce, niemniej czasem okładka przyciąga nas tak bardzo, że nie sposób przejść obok książki obojętnie. Tak było u mnie w tym przypadku. 


Autorka postanowiła rozwinąć wątek, który wielu naukowców trapi od wieków. Mianowicie chodzi o możliwość podróży między wymiarami, alternatywnymi wersjami świata w którym przyszło nam żyć. Czy to w ogóle możliwe? Autorka postanowiła podjąć tematykę niełatwą, ale niezwykle fascynującą. Claudia Gray pokazuje możliwości jakie nie śniły się naukowcom. Choć to tylko fikcja literacka, nie jeden czytelnik po lekturze z pewnością zapragnąłby choć raz spróbować tego, co bohaterka. 

Co jest wielkim plusem to fakt, że autorka przez cała lekturę powieści trzyma bardzo równy, wysoki poziom, który zachwyca z każdą kolejna stroną. Języki jakim się posługuje jest sugestywny, ale bardzo łatwy w odbiorze, choć powieść porusza tematy dość skomplikowane. Sposób w jaki autorka serwuje nam opowieść jest bardzo barwny, każdy rozdział czyta się z zapartym tchem, przez co powieść nie nudzi czytelnika. Niestety są momenty przewidywalne i pomimo tego, że akcja nie zawodzi i prze do  przodu miarowym tempem, to zakończenie udało mi się przewidzieć zdecydowanie zbyt wcześnie. 

„Tysiąc odłamków ciebie” czyta się bardzo szybko. Chociaż nie jest to lektura zbyt wymagająca, to każda chwila spędzona przy niej będzie miłym wspomnieniem pełnym wrażeń i niecodziennych sytuacji. Plusem jest niewątpliwie to, że powieść wciąga czytelnika, praktycznie już od pierwszych stron. Niejeden czytelnik poczuje wzruszenie, ponieważ autorka potrafi oddać na karty powieści realizm świata przedstawionego i emocje targające bohaterami. Powieść zdecydowanie dla fanów alternatywnych rzeczywistości, odważnych wizji oraz dla każdego, kto szuka dobrej powieści młodzieżowej nie tylko dla młodzieży. 

Bez większego wahania sięgnę po kontynuacje tej historii, ponieważ autorka pokazała, że potrafi pisać na wysokim poziomie a takie lektury lubię najbardziej. Dodatkowym plusem jest to, że podczas lektury autorka zmusza czytelnika do przemyśleń, choć nie wymaga od niego głębokich dedukcji. Polecam każdemu, kto szuka dobrej i nietuzinkowej powieści. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Jaguar

więcej o książce znajdziecie TUTAJ

2 komentarze:

  1. Wiele już słyszałam i czytałam o tej książce. Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać. Mnie też mocno kusi tutaj okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dylemat, bo opinie o tej książce są bardzo różne. Ale skoro nie ma aż takiej tragedii, to dam autorce szansę. W sumie jej seria wampirza bardzo mi się podobała xd

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!