2 sty 2012

TOP 10 - NAJLEPSZE SERIE

Postanowiłam stworzyc listę 10-ciu najlepszych, według mnie, serii książek.
Zapraszam do zapoznania się z moimi typami :)



  1.  Trylogia Czarnego Maga – Trudi Canavan – po prostu mistrzostwo, przy 3 części się popłakałam, co rzadko się zdarza. Piękny acz okrutny i niezwykle dopracowany świat, barwne i realistyczne postacie, bardzo rozbudowana historia wraz z kulturą – to wszystko sprawia, że czytając książkę niebywale trudno oderwac się od lektury.
  

2. Seria Czarnych Kamieni – Anne Bishop – wiem, że książek jest sporo, bo 8 (a kolejna niedługo się ukaże) ale zakochałam się we wszystkich bohaterach, moje ulubione postacie! Świat jest pięknie wykreowany, wraz z wierzeniami, kulturą, całą strukturą społeczeństwa wszystko naprawdę na mistrzowskim poziomie.



 3 .Igrzyska Śmierci – Suzanne Collins – jedna z lepszych trylogii jakie czytałam. Istne arcydzieło, jak człowiek zacznie czytac to nie chce kończyc. Oryginalna wizja postapokaliptycznego świata.


4. Władca Pierścieni – J. R. R. Tolkien – klasyk, od tego wszystko się zaczeło, nie można czytac fantastyki nie znając WP


5. Saga Wiedźmin – A. Sapkowski – najlepszy polski autor, klasyk, jeśli chcesz liczyc się wśród miłośników fantastyki - koniecznie przeczytaj!




 6. Riley Jenson – Keri Arthur – nie wszystkim się podoba, ale ja jestem zachwycona. Ma w sobie nutkę szaleństwa. Wzbudza wiele emocji.





7. Harry Potter – J. K. Rowling – jedna z lepszych serii zarówno dla dzieci jak i dla młodzieży, ponadczasowa.  


  


8. Pośredniczka – Meg Cabot – zakochałam się w Jessie. Lektura emocjonująca i intrygująca, a przede wszystkim lekka :)





9. Łowca Gildii – Singh Nalini – kocham Anioły tej autorki, ciekawe ukazanie istot Niebiańskich, oraz wszystkiego co z nimi związane.








10. Nekroskop – Lumley Brian – arcydzieło, wstrząsnęły mną całkowicie. Autor pokazał mi jak czytając książkę można naprawdę się przestraszyc.



A jak sprawa wygląda u Was?


 

5 komentarzy:

  1. Kilka z tych serii sama chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam sie z Trylogia Czarnego Maga, Igrzyskami śmierci, Zewem nocy oraz Pośredniczką, bo wszystkie te serie były fenomenalne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tej listy przeczytałam tylko Pośredniczkę, a wszystkie inne serie mam w planach na najbliższy czas. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zaciekawiłaś mnie do przeczytania kilku. Jak na razie z tej listy czytałam Harrego Pottera który mi się nie podoba, oraz Trylogię Czarnego Maga, która według mnie zasłużenie znajduje się tej liście.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałaś Ursulę LeGuin? Polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!