5 maj 2016

Odkąd Cię nie ma - Morgan Matson

Zanim Emily poznała Sloane nie chodziła na imprezy, nie rozmawiała z chłopakami, nie robiła niczego szalonego. Sloane wtargnęła niczym tornado do jej życia i przewróciła je do góry nogami. Tuż przed rozpoczęciem szalonego lata Sloane nagle zniknęła. Żadnych telefonów, wiadomości. Ani śladu po przyjaciółce. Znaleziono jedynie przypadkową listę rzeczy do zrobienia. A na niej 13 wybranych przez Sloane dziwacznych zadań, których Emily na pewno sama z siebie by nigdy nie zrobiła. Okazuje się jednak, że wykonanie ich naprowadzi na ślad zaginionej przyjaciółki. Dla Emily wyzwanie dopiero się zaczyna!

To moje pierwsze spotkanie z autorką, dlatego nie wiedziałam, czego się spodziewać. Nie miałam kompletnie żadnych oczekiwań w stosunku do tej książki, dlatego też nie czuję się ani zawiedziona, ani usatysfakcjonowana po lekturze Odkąd cię nie ma.
Utwór przedstawia historię młodej dziewczyny, tuż przed okresem wakacyjnym. Emily ma nadzieję spędzić te wakacje ze swoją przyjaciółką. Niestety nie jest to możliwe, ponieważ ona zniknęła i pozostał po niej jedynie list, w którym spisała listę zadań do wykonania  dla Emily. Dziewczyna, która na ogół jest dość nieśmiała, ma do wykonania bardzo odważne zadania. Czy podoła? Czy te wakacje będą koszmarem? Czy dowie się, gdzie jest jej przyjaciółka? Wiele pytań nurtuje czytelnika już od pierwszych rozdziałów lektury i to właśnie sprawia, że strony upływają bardzo szybko.
Autorka pisze prostym i lekkim językiem, który, można powiedzieć, jest dość młodzieżowy. Książka wciąga czytelnika. Ciekawość, z jaką przewracałam kolejne strony utworu, zaskoczyła również mnie, ponieważ nie spodziewałam się, że tak wciągnie mnie ta opowieść. Choć sama fabuła nie przypadła mi do gustu, to jednak historia mnie zaintrygowała. Akcja nie wydaje się żwawa, aczkolwiek jej dość równomierne tempo pasuje do tej historii doskonale. Czytelnik może się przy tej książce zrelaksować i pozwolić umysłowi dryfować po szerokich wodach powieści.
(...)

Cała recenzja na:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!