30 lis 2015

Kolorowy trening antystresowy. Fantazyjne esy-floresy - Praca zbiorowa

Po raz pierwszy mam okazję recenzować kolorowankę skierowaną dla nieco większych dzieci :) Wcześniej widziałam już podobne publikacje niemniej nie miałam okazji przyjrzec im sie bliżej. Tę udało mi się zdobyć i od razu zabrałam się za kolorowanie. 

Większość moich domowników - po zobaczeniu niektórych wzorów do kolorowania - stwierdziła, że to raczej kiepski sposób na odstresowanie. Jednak dla mnie była to super zabawa i w pewnie sposób powrót do dzieciństwa i wielu kolorowanek z niezwykłymi wzorami.


Jako, że mam artystyczną duszę całkowicie zatraciłam się w tych fantazyjnych wzorach, które (bądź, co bądź) wymagają nieco skupienia przy wypełnianiu ich kolorem. 

Trening wydany jest w formacie A4, dzięki czemu wzory są wyraźne. Na dodatek ma perforowane, łatwe do wyrwania kartki, co ułatwia sama czynność kolorowania. Wiele rysunków jest na dwóch sąsiadujących stronach co ma swoje plusy i minusy. Na ich korzyść działa wielkość rysunku, który jest słusznych rozmiarów, jednak aby dobrze pokolorować całość trzeba właśnie obie strony wyrwać. Sama nie wyrywam stron, gdyż z moim bałaganiarstwem obawiam się, że szybko pogubię luźne strony. 

Kolorowanki zostały podzielone na dwie grupy - kolorowanki i bazgrołki. jedne służą tylko do twórczego wypełniania kolorem, drugie zaś wymagają od nas twórczego myślenia - można je własnoręcznie wypełniać, dokańczać wzorami. 


Bardzo ciekawe jest to, że na wielu stronach zastosowano kolorowe tła, ponieważ te zazwyczaj nastręczają mi najwięcej trudności, no i wypełnianie tła nie jest już tak ciekawe jak wypełnianie samego wzoru. 


Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Są wzory przedstawiające zwierzęta, rośliny, motywy wschodnie, a także wiele wzorów niczym z kalejdoskopu. Autorzy zbioru nie zapomnieli o nieco łatwiejszych kolorowankach dla tych mniej doświadczonych, ale i nieco bardziej wymagający znajdą tu wzory przyprawiające o zawrót głowy. 



 Za świetną zabawę dziękuję Wydawnictwu Buchmann.

2 komentarze:

  1. O kurcze, piękne te wzory - strasznie trudne i czasochłonne, jak widzę, ale za to jaka frajda! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!