2 gru 2016

Tylko ty mnie zrozumiesz - Samantha Young

Czy można zostawić kogoś, kogo tak bardzo się kocha?
Po wszystkim, przez co przeszli, Jake i Charley ponownie są razem - tyle tylko, że odnalezienie siebie i wspólne życie to nie to samo.

Świat Charley wywraca się do góry nogami. Dla dobra tego, co uważa za najcenniejsze, postanawia poświęcić miłość do Jake'a. On jednak nie zamierza poddać się bez walki.

Dzwoni codziennie, choć Charley nigdy nie odbiera. Czeka choćby na odpowiedź: Wszystko okej. Mijają miesiące, a on ciągle nie wie, czemu Charley tak brutalnie z nimi zerwała, i to przez telefon. Przecież wszystko między nimi układało się naprawdę dobrze.
W jej sercu każdy sygnał od Jake'a rozdrapuje nową ranę. Charley czuje, jak bardzo skrzywdziła jego, a przy okazji samą siebie. Jednak musiała dokonać wyboru...
Jake w końcu odnajduje Charley i domaga się choćby słowa wyjaśnienia.
Jaki facet wraca po takim czasie? Taki, który naprawdę kocha i nigdy się nie podda w walce o miłość swojego życia.
Charley nie ma jednak pewności, czy kobieta, którą się staje, będzie potrzebowała Jake'a tak bardzo jak dziewczyna, którą niegdyś była...


Kolejna część opowiadająca o dalszych losach Charley i Jakea. Na początku muszę powiedzieć, że uwielbiam oprawę graficzną tych książek. Graficy się spisali. Mają w sobie coś co mnie przyciąga i chyba głównie dlatego sięgnęłam po te książki.

Czas przejść do podsumowania samej opowieści. Tu sprawa ma się mniej więcej tak jak w pierwszej części. Chociaż mam wrażenie, że autorka pisała tym razem na kolanie, ponieważ powiela się schemat z poprzedniej części. Poprzednio potrafiłam zrozumieć ich postępowanie – a przynajmniej próbowałam – tym razem niestety nie było już ono tak zabawne.

Niestety trochę nudziła mnie ta powieść. Ciągłe słowne przepychanki i dylematy w stylu: „chcę z nim być, ale nie, bo nie” irytowały mnie. Spodziewałam się, że bohaterowie nieco wydorośleją, ale tak się niestety nie stało. Zawiodłam się na tej książce, aczkolwiek wydaje mi się że dla młodszego czytelnika będzie ona odpowiednia.


Autorka porusza tematy młodzieżowe, oraz dylematy współczesnych nastolatków i właśnie dla takiej grupy czytelniczej polecałabym ta książkę. Faktem jest to, że jest to niezobowiązująca lektura na jeden wieczór, która mimo wszystko może być dobrą odskocznią od codzienności. Książka na pewno wzbudzi wiele  sprzecznych opinii w sieci. Dla mnie była jedynie dobra, co moim zdaniem i tak jest oceną wysoką. Oceniam na 3.5/6  i pewnie z czystej ciekawości sięgnę po kolejne części, ale nie będę miała wygórowanych oczekiwań.  


za książkę dziękuję wydawnictwu Burda Książki

2 komentarze:

  1. Wciąż przede mną. Mam na nią wielką ochotę, ponieważ pierwsza część mnie całkowicie porwała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ochotę na tę serię, może w najbliższym czasie się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!