25 sty 2017

Endgame. Reguły Gry - James Frey &Nils Johnson Shelton

Graj, aby zwyciężyć. Walcz, aby przetrwać.

Najsilniejsi i najsprytniejsi z Graczy dotarli do końcowej fazy Endgame. Klucz Ziemi oraz Klucz Niebios już odnaleziono, ukryty pozostał ostatni klucz do wygranej i ocalenia świata – Klucz Słońca. Zwycięzca może być tylko jeden!
Maccabee gra, by wygrać. Posiada Klucz Ziemi i Klucz Niebios. Teraz zrobi wszystko, by zdobyć Klucz Słońca. Ale w Endgame nic nie jest stałe. Maccabee musi grać ostrożnie i bacznie pilnować pleców. An Liu gra dla śmierci. Jego celem jest powstrzymanie Endgame i zagłada całego świata. Aisling porzuciła Grę i zdecydowała się walczyć po stronie życia.
Aisling, Sarah, Jago, Shari i Hilal nie dopuszczą do zakończenia Endgame. Klucz Słońca nie może zostać odnaleziony. Tych pięciu Graczy postanowiło ustanowić własne reguły Gry.
Wszystkich łączy jedno. Są gotowi umrzeć, by osiągnąć zamierzone cele. Doprowadzą sprawy do końca, ale na własnych zasadach.
Czytaj książkę
Szukaj wskazówek
Rozwiązuj łamigłówki
Zwycięzca będzie tylko jeden
Endgame jest prawdziwy
Endgame dobiega końca


O serii Endgame usłyszałam całkiem przypadkiem, ale na tyle zaciekawiła mnie fabuła, że postanowiłam sięgnąć po książki. Trafiłam na Reguły Gry i choć wiem, że powinnam najpierw przeczytać pierwsze tomy, to bez chwili namysłu zaczęłam lekturę tej części. I początkowo było mi bardzo trudno odnaleźć się w świecie zagadek, jednak bez wahania czytałam dalej i w pewnym momencie wszystko zaczęło układać się w spójną całość.

Poczytałam trochę w sieci by lepiej zrozumieć o co chodzi i już teraz wiem, ze sporo mnie ominęło, ponieważ książki w których zagadki spotykamy praktycznie na każdym kroku, są powieściami które bardzo lubię. Być może niedługo uda mi się nadrobić zaległości, ale skoro już zaczęłam czytać Reguły Gry nie sposób było odłożyć książkę na półkę. Wciągnęła mnie już od pierwszych stron.

Bohaterowie są wyraziści, pełnowymiarowi i łączą w sobie wiele sprzeczności. Nie sposób ich nie polubić, każdy ma w sobie coś niezwykłego, coś co go wyróżnia na tle innych. Dzięki temu książkę czyta się bardzo szybko, ale to jedyny plus tego utworu. Fabuła jest nieprzewidywalna, przez co wciąga czytelnika jeszcze bardziej. Akcja nieprzerwanie gna do przodu, nie dając czytelnikowi chwili wytchnienia. Czytelnik zaskakiwany jest w najmniej spodziewanych momentach, książkę czyta się jednym tchem.

Język jest prosty, ale niezwykle obrazowy, wyobraźnia ma szansę tu poszaleć, gdyż plastyczne opisy są na porządku dziennym. Styl również jest na wysokim poziomie, czytelnik z chęcią czyta kolejne strony opowieści i z niecierpliwością spogląda w przyszłość jaka czeka bohaterów, po cichutku trzymają kciuki za powodzenie ich akcji.

Książka pozostaje w pamięci czytelnika na długo, gdyż podczas czytania wywołuje tyle emocji, że nie sposób po prostu o niej zapomnieć. Każdy kolejny rozdział niesie kolejne zagadki i ogrom emocji. Niełatwo było oderwać się od książki choćby na chwilę. Polecam każdemu kto szuka bardziej wymagającej lektury. Książka zmusza do myślenia i wyciągania wniosków. Jednak radziłabym poznawać ją w kolejności chronologicznej, tak jak została stworzona ponieważ bez tego można czuć się zagubionym, lub całkowicie nie rozumieć przesłania historii. Polecam każdemu kto lubi podejmować wyzwania i szuka lektur wciągających i skupiających na sobie całą uwagę czytelnika. 

za książkę dziękuję wydawnictwu Sine Qua Non

3 komentarze:

  1. Ta seria jest zdecydowanie jednym z moich największych zawodów. Próbowałam jej dać szansę ale poprzestałam na drugim tomie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie miałam okazji zapoznać się z tą serią, a przecież to niemal wstyd biorąc pod uwagę fakt, jaką popularność ostatnio zyskała! Trzeba nadrobić zaległości :)

    Pozdrawiam,
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie przeczytaj poprzednie tomy, są świetne!
    Iza xx

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!