5 cze 2017

Do zobaczenia nigdy - Eric Lindstrom

Zaskakujący debiut literacki o niewidomej nastolatce.
Zasada numer 1: nie traktuj jej inaczej tylko dlatego, że jest niewidoma.
Zasada numer 2: jeśli ją oszukasz, nie będzie drugiej szansy.
Parker Grand jest niewidoma. Straciła mamę w wypadku samochodowym, jej ojciec popełnił samobójstwo a Scott – były chłopak – zawiódł zaufanie. To całkiem sporo jak na jedną nastolatkę… Parker stara się być twardą dziewczyną. Kiedy nie biega swoją ulubioną trasą biegową, zajmuje się sercowym wsparciem i udzielaniem porad życiowych nieco zagubionym szkolnym przyjaciołom. Robi wszystko, żeby nie płakać, ale nie może już dłużej udawać, że nic złego się nie stało. Szczególnie, że kiedy w końcu zrozumie, co tak naprawdę przytrafiło się jej ojcu i dlaczego Scott tak się zachował, odkryje prawdę o tym, że nie wszystkie rzeczy są takimi, na jakie wyglądają…


Książką zainteresowałam się ponieważ z opisu wynika, że porusza ona trudne tematy. Czasem warto przeczytać coś co nie jest lekką historyjką, a wymaga od czytelnika skupienia i spokoju. 

Już od pierwszych stron wiedziałam, że moje pierwsze przypuszczenia co do tej lektury były słuszne. To książka wymagająca od czytelnika pełnego zaangażowania. Główna bohaterka wykreowana została tak, by poruszyć emocje. Niemniej na początku jej nie polubiłam, dopiero później doceniłam, gdy zrozumiałam jej postępowanie. Początkowo wydawała mi się arogancka, samolubna a jej zachowanie wołało o pomstę do nieba. W chwili gdy wszystko stało się jasne, wiedziałam, że pierwsze wrażenie okazało się mylne. Przez to, że główna bohaterka nie przypadła mi do gustu, zwróciłam większą uwagę na postacie drugoplanowe. Tu kreacja bohaterów pozwalała na szybkie ich polubienie. Z takimi osobami każdy chętnie przybiłby piątkę, czy wybrał się na kawę. 

Autor wykazał się przy przedstawianiu relacji między kolegami, również tych uczuciowych. Książka porusza wiele problemów, tematów, które nie są zbyt popularne i powszechnie poruszane. Autor nie ominął takich kwestii jak przyjaźń oraz wiążące się z nią kłamstwa i półprawdy, czasem dla dobra innych, ale kłamstwo to zawsze kłamstwo. Kwestia dojrzewania, zarówno fizycznego jak i emocjonalnego również została poruszona. Książka nie przedstawia wyidealizowanego świata, pełnego zabaw, randek  i miłostek. Lektura ta pokazuje świat takim jaki jest, pełen problemów i piętrzących się spraw. 

„Do zobaczenia nigdy” to lektura dla każdego, kto szuka powieści prawdziwej. To książka która poruszy i wywoła sporo emocji. To także powieść w której nie brakuje łez, śmiechu i trosk. To jedna z tych opowieści, z którą łatwo się utożsamić. Autor wykazał się tutaj lekkim piórem, mówiąc o sprawach trudnych i poważnych. Książka to świetna lektura dla wymagającego czytelnika. „Do zobaczenia nigdy” to powieść na którą warto poświęcić swój cenny czas. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu YA!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz!