2 paź 2012

Lista ulubionych książek :)


Zabawę znalazłam na blogu Tirindeth i bardzo mi się spodobała. Pomyślałam dlaczego nie? Zaprezentuję Wam i moje typy, choć pewnie niektóre nie będą zaskoczeniem. Bez zbędnego gadania przejdę do typowania. Kolejność raczej przypadkowa ;)


Trylogia Czarnego Maga – Trudi Canavan – ileż razy to ja czytałam całą trylogię nie sposób policzyc. Pokochałam tych bohaterów bezgranicznie. Wiele łez wylałam na ostatniej części, ale były fragmenty, że i uśmiech mnie nie opuszczał, a po skończonej lekturze jeszcze długo żyję tak, jakbym to ja znalazła się w Irmardinie i Sachace.

Trylogia Czarnych Kamieni - Anne Bishop – i tu jest sytuacja podobna do powyższej. Tyle razy przeczytałam nie tylko trylogię ale i całą serię, że mogę śmiało powiedziec, że większośc fragmentów znam na pamięc. Czasem emocje jakie przeżywałam były tak ogromne, że musiałam odkładac na chwilę książkę by móc zrobic kilka głębokich oddechów, i dopiero wtedy mogłam wrócic do lektury.

Trylogia Igrzyska Smierci – Suzanne Collins – kolejna trylogia, która zasługuje na miano arcydzieła. Także tutaj doświadczyłam natłoku emocji podczas czytania lektury. A ostatni tom – Kosogłos – po prostu zwalił mnie z nóg.

Pocałunek Kier – Lynn Raven – jedna z ostatnich lektur jakie czytałam, jest naprawdę świetna. Bohaterowie są tak wyraziści, że nie sposób o nich szybko zapomniec. Magia, intrygi, ogrom niebezpieczeństwa, to wszystko sprawiło, że czas spędzony przy tej lekturze był najlepiej wykorzystanym czasem jak tylko można sobie wyobrazic.

Seria o Rasie Psi – Nalini Singh – ach ci gorący zmiennokształtni! Obok takiego faceta nie da się przejśc obojętnie. A tak na serio to książka opowiada o miłości, która nie zna podzału na rasy czy gatunki i to jest właśnie piękne.

Kroniki Czarnoksiężnika – Gail Z. Martin – uwielbiam fantastykę. A ta Pani napisała naprawdę cudowne dzieło. Czekam właśnie za ostatnią, czwartą już, częścią Kronik, gdyż nie mogę doczekac się rozwiązania całej sytuacji. Książka wciągająca po same uszy!!!!

Epic – Conor Kostick – nie sądziłam że książka o cybernetycznym świecie może mnie tak zainteresowac. Nie przepadam za grami komputerowymi, ale ta książka to wyjątkowa sprawa. Opowiadająca o sile przyjaźni, gdzie na ową przyjaźń trzeba zasłużyc, i nie jest ona czymś co można kupic. To właśnie dlatego tak polubiłam ten utwór.

Siła Trucizny – Maria V. Snyder – tu znów emocje zawładnęły mną całkowicie. Niewiele czasu zajęło mi przeczytanie tego utworu, ale później wracałam do niego kilkukrotnie ponieważ za każdym razem odkrywałam coś nowego, co autorka przekazuje czytelnikowi.

Władca Pierścieni – J.R.R. Tolkien – nie mogło zabraknąc książki od której to wszystko się zaczeło. Epicka powieśc, która nie jest napisana łatwym językiem, jednak oczarowała mnie swoją szczegółowością. To dzięki Tolkienowi zainteresowałam się fantastyką i jestem teraz z Wami i tworzę tego bloga.

Kroniki Świata Wynurzonego – Licia Troisi – opowieść o walce o własne racje jest mi bardzo bliska. Od zawsze musiałam udowadniac że potrafię wiele rzeczy, dlatego tak dobrze rozumiem Nihal, która chce dowieśc swojej siły i męstwa. Lektura bliska memu sercu w sposób inny niż wszystkie inne książki.

Gdybym tylko miała więcej czasu wypisałabym jeszcze z 10 kolejnych tytułów. Niestety wtedy ta lista byłaby baaaaardzo długa, a niekoniecznie o to tu chodzi. Chciałabym Wam przedstawić książki, na które warto zwrócić uwagę. Jak to u Was wygląda? Może Wy polecicie mi swoje ulubione książki, których ja jeszcze nie czytałam? Czekam na propozycje i Wasze rankingi. 

Pozdrawiam cieplutko
Isz :*

2 komentarze:

  1. Igrzyska Śmierci, również kocham tę serię, tak samo jak Tolkiena!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Anne Bishop za wszystko co napisała. Trylogia Czarnego Maga także bardzo mi się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!