25 kwi 2018

Magia Krwawi - Ilona Andrews


„Magia Krwawi”, czyli czwarty tom serii o Kate Daniels znów porywa mnie z realnego świata na kilka godzin. Po raz kolejny doświadczam życia w świecie, gdzie magia zderza się z technologią i obie te siły toczą nieczystą walkę.


Tym razem Kate nie spodziewa się tego, co ją spotka. Po raz kolejny ratuje siebie i swoich przyjaciół przed śmiercią. To, że Kate to silna babka, nie mdlejąca na widok pierwszego lepszego przystojniaka, który zwróci na nią uwagę, to zapewne już wiecie. Teraz będziemy mieli okazję nieco lepiej poznać naturę Kate, której ja sama jestem bardzo ciekawa. Jak do tej pory duet autorów powoli odkrywa karty, a to wzmaga tylko moją – i zapewne Waszą – ciekawość. Nasza bohaterka, będzie musiała dokonać trudnego wyboru pomiędzy miłością a troską o bezpieczeństwo bliskich, pomiędzy pracą a losami swoich przyjaciół.

Każda kolejna powieść tego cyklu to wkroczenie do świata, gdzie nie ma rzeczy niemożliwych. Bóstwa ścierają się ze zmiennokształtnymi, a tuż obok tego żyją ludzie, którzy bardzo często starają się przymykać oczy na wiele spraw. Zresztą czasami lepiej niektórych rzeczy nie widzieć – tak jest zdecydowanie bezpieczniej. Fabuła wciąga czytelnika bez reszty, a każdy kto poznał już bohaterów w poprzednich tomach, z wielką uwagą śledzi ich losy.

Tak jak w poprzednich częściach nie brakuje tutaj sporej dawki humoru, ironii oraz komizmu bardzo charakterystycznego dla tej serii. Bohaterowie jak zawsze są wyraziści i pełni charyzmy. Powieść czyta się szybko, a opisy walk i kolejnych starć nie męczą, a są wielką przyjemnością. Każdy fan literatury Urban fantasy powinien znać serię z Kate Daniels w roli głównej. To bardzo przyjemna lektura dając wiele radości podczas czytania. Już nie mogę się doczekać aż sięgnę po kolejną część serii, ponieważ jak do tej pory nie zawiodłam się na autorach i seria powoli staje się jedną z moich ulubionych.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Fabryka Słów

Na moim blogu znajdziecie także recenzje do poprzednich tomów serii 

MAGIA KRWAWI


3 komentarze:

  1. Ten humor mnie chyba najmocniej przyciąga do tej serii. Opinie też zbiera bardzo dobre, a więc mam nadzieję, że uda się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją w planach, ale na razie muszę uporać się ze stosem książek do recenzji :D

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tą serię i ta część również mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!