1 mar 2018

Martwi za życia - Graham Masterton


Kolejny tom o przygodach Katie Maguire za mną. To już siódma część cyklu, który ma całą rzeszę fanów. Po raz kolejny już po pierwszych stronach wiedziałam, że autor mnie nie zawiedzie.

Tym co jest cechą charakterystyczną dla autora to wyraźnie widoczna w tej części dosadność w opisach. Brutalne i bezwzględne oblicze psychopaty, w pewien sposób sprawia, że lektura wciąga jeszcze mocniej. Dla niektórych – tych bardziej wrażliwych – może to być zbyt wiele. Jednak każdy fan autora wie, że potrafi on słowami w sposób niezwykle rzeczywisty namalować najbardziej mroczne obrazy. Choć lubię takie klimaty, to nawet dla mnie chwilami była to ciężka lektura. Nie łatwo czytać o wszelkich krzywdach wyrządzonych tak ludziom, jak i zwierzętom. Jednak to właśnie jest to, dzięki czemu książki Grahama Mastertona są tak charakterystyczne.

Sama fabuła zawiera w sobie kilka wątków, które przeplatają się ze sobą tworząc niezwykła mozaikę. Akcja jest bardzo dynamiczna, ale wielokrotnie zmienia swoje tempo, i właśnie to że chwilami autor nieco zwalnia sprawia, że te bardziej dynamiczne momenty są dla czytelnika wyraźniejsze.  Dzięki sposobie w jakim autor przedstawia wydarzenia, czytelnik doskonale czuje się poruszając się pomiędzy kolejnymi zagadkami czy niezwykłymi wydarzeniami.

„Martwi za życia” od samego początku trzymają w napięciu i oczekiwaniu na wielki finał. Niejednokrotnie zwroty akcji zaskakują czytelnika. Autor nie pomija wielu wątków dotyczących Katie, przez to cała seria ma cechy wspólne, choć można też czytać każdy tom osobno. Ta książka to coś co spodoba się fanom autora. Każdy kto lubi thriller, który ma wiele cech z horroru będzie pełen satysfakcji po tej lekturze. Ja nie zawiodłam się i dostałam kolejną świetną powieść spod pióra autora. W dalszym ciągu jestem jego wielką fanką.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Albatros. 

Poniżej znajdziecie pozostałe recenzje dotyczące serii z Katie Maguire:






1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz!