12 lut 2017

Nela na kole podbiegunowym.

Cześć!
Nazywam się Nela i mam jedenaście lat. A to jest już moja szósta książka J.

Gdy miałam pięć lat, zaczęłam podróżować po świecie i nagrywać filmy. Moim idolem jest Steve Irwin i tak jak on jestem reporterem-podróżnikiem. Byłam w wielu ciekawych krajach na różnych kontynentach. W Afryce zwiedziłam m.in. Etiopię, Zanzibar, Kenię, Tanzanię i Mauritius. W Azji - Tajlandię, Kambodżę, Malezję (Borneo), Indonezję, Filipiny, Wietnam, Sri Lankę, Birmę i Japonię. W Ameryce Południowej - Peru, Boliwię, Chile, a w Północnej - Kostarykę, Panamę i Dominikanę. Ostatnio zwiedziłam też chłodne kraje, takie jak: Islandię, Finlandię i Grenlandię!
I właśnie w tej książce zabiorę cię w niezapomnianą podróż na koło podbiegunowe! Uwielbiam mroźne przygody! A te będą wyjątkowe i mam nadzieję, że wybierzesz się tam ze mną! Pojedziemy w psim zaprzęgu, spotkamy maskonury i poszukamy niedźwiedzia polarnego!
Świat jest cudowny i oczami wyobraźni możesz podróżować ze mną oraz przeżywać wspaniałe przygody! Pakuj się i wyruszamy!
Nela


Kolejna książka dla dzieci, której autorka ma zaledwie kilkanaście lat. Tak! Znów chodzi o książkę Neli małej reporterki. Choć mój synek nie potrafi jeszcze czytać, to z wielkim zaangażowaniem ogląda zdjęcia, cóż, ma on dopiero półtora roku. Nela na kole podbiegunowym to kolejna książeczka z serii o podróżach małej Neli. Nie każdy ma możliwość wyjazdu choćby do Zoo, a telewizja, cóż zdecydowanie wolę książki. Dlatego opowieści Neli to świetna alternatywa dla TV.

O czym tym razem opowiada mała podróżniczka? O wszystkim co dotyczy koła podbiegunowego. O psach husky, o reniferach, o świętym Mikołaju, o lodołamaczach, o fokach dosłownie o wszystkim. Znów otwierając książkę urzekły mnie fantastyczne zdjęcia. Dzieci znów powinny być zachwycone różnorodnością krajobrazów, zwierząt i barw na fotografiach. Poza pięknymi fotografiami mamy tutaj opisy przyrody i zwierząt. Nie brakuje mapek, które ułatwiają lokalizację wielu informacji.

Znów książeczka charakteryzuje się prostym językiem, który z łatwością przyswoi każde dziecko. Interesujące historie i anegdoty nie pozwalają na odłożenie książki przed jej zakończeniem. Z pewnością będzie to także świetna pomoc naukowa na lekcje przyrody. Nela pokazuje młodym czytelnikom, że wiara we własne możliwości może wiele zdziałać. W jej książkach nie ma tej sztuczności, której jest mnóstwo w TV.


Nela na kole podbiegunowym, to idealna lektura na ferie zimowe, gdyż pokazuje nam jak różnorodna może być Zima. Świat jaki przedstawia dziewczynka jest niezwykły, barwny i różnorodny. Polecam każdemu rodzicowi, Wasze pociechy będą zachwycone tą publikacją. Naprawdę warto ją mieć.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Burda Książki

1 komentarz:

  1. Jakoś irytuje mnie ta dziewczynka zmanierowana, widziałam i słyszałam z nią kilka wywiadów, ale jestem na nie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!