11 lis 2017

Mirror mirror - Cara Delevigne

Szczerze mówiąc na początku nie miałam zbyt wysokich oczekiwań w stosunku do debiutu literackiego znanej top modelki Cary Delevigne. Nie chciałam czuć się zawiedziona, wolałam odczuwać pozytywne zaskoczenie. Z rezerwą zabrałam się za lekturę „Mirror Mirror” .


Muszę jednak przyznać, że już po kilkunastu stronach byłam mile zaskoczona i mocno zaintrygowana. Z pewnością nie spodziewałam się tak ciekawej i dobrze napisanej powieści. Cara napisała coś co może wskazać młodym osobom jaki kierunek życiowy mogą obrać. Od razu rzuca się w oczy fakt, że cała powieść kierowana jest dla młodzieży, która zbyt często gubi się i myli świat realny i wirtualny.

Powieść ukazuje jak ważna dla każdego z nas jest akceptacja samego siebie, pokazuje także jak istotne w życiu jest to, by odnaleźć swoje miejsce. Historia jaką znajdujemy na kartach powieści doskonale ukazuje to czego wymagać od nas może prawdziwe życie. Asertywność, odwaga, pokazanie światu samego siebie, ochrona własnego zdania ale przede wszystkim dbanie o swoją wrażliwość oraz to by jej nie zatracić w tym brutalnym świecie – to wszystko znajdziemy na kartach tej powieści. To wszystko to swoiste rady i wskazówki, by nikomu nie zatarła się ta cienka granica świata wirtualnego i rzeczywistego.

Wykreowani przez Carę bohaterowie to postacie prawdziwe, z charakterem. Ale to także bohaterowie zmagający się z życiowymi trudnościami, jak każdy przeciętny człowiek. To są cechy, które zbliżają do siebie czytelnika i bohaterów.


Autorka pokazuje świat bez nadmiernego ubarwiania go, nie idealizuje niczego – to właśnie ogromny plus tej powieści. I choć jak w każdej książce znajdziemy tutaj serię niedociągnięć i potknięć, to myślę, że jak na debiut to całkiem przyzwoita powieść. Tym bardziej, że tematyka jaka Cara porusza powinna zmusić do myślenia każda osobę, która sięgnie po książkę. 

Za książkę dziękuję businessandculture :) oraz Pani Dominice 

4 komentarze:

  1. Jakoś nie jestem przekonana do tej powieści. Tym razem chyba spasuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem przekonany tematyką, zatem raczej nie sięgnę, ale cieszę się, że Delevigne udało się stworzyć coś wartościowego, zwłaszcza że młodym osobom taka książka, napisana przez kogoś, kogo mogą cenić i traktować jako autorytet, może bardzo pomóc :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Mimo wszystko nie jestem przekonana do książki Delevigne :/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!