6 lis 2017

Ostatni Intruz - Tana French

Kolejna przygoda z autorka, dzięki której polubiłam taką literaturę. Tana French dość szybko zyskała moja sympatię a kolejne jej powieści czytam z coraz większym zapałem. Kryminały w wykonaniu tej autorki to niezwykła przygoda, którą mam okazję przeżyć za każdym razem gdy sięgam po lekturę.  Sposób w jaki autorka przedstawia kolejne historie zawsze sprawia, że potrafię zatracić się w powieści. Każda powieść jej autorstwa którą mam okazję przeczytać jest na dobrym poziomie.


Rozpoczynając tym razem lekturę już myślałam, że niestety tym razem się zawiodę ponieważ początkowo historia nie zapowiadała się zbyt ciekawie. Na szczęście w miarę postępu kolejnych rozdziałów wszystko wróciło n dobre tory i im dalej w las tym było lepiej. Jak to zwykle u tej autorki bywa, sprawy jakie przedstawia w swoich historiach pełne są sprzeczności i nie należą do najprostszych. Atmosfera zagęszcza się w miarę postępu fabuły, nie wiadomo tak do końca kto mówi prawdę a kto bezczelnie kłamie. To właśnie w tych powieściach najbardziej lubię – nieprzewidywalność, która pozwala rozważać miliony możliwych rozwiązań i scenariuszy.


„Ostatni Intruz” to z pewnością lektura dla każdego fana autorki oraz dla osób które znają wcześniejsze książki z serii „Zdążyć przed zmrokiem”. Styl autorki charakteryzuje się lekkim i przystępnym językiem, który sprawia, że powieść czyta się naprawdę szybko. Wielkim plusem powieści jest to, że autorka powoli odkrywa kolejne karty wyjaśniające główną zagadkę. Klimat owiany tajemnicą i nieco mroczną otoczką sprawia, że podczas czytania powieści czytelnik może wyraźnie zwizualizować sobie kolejne wydarzenia. Bohaterowie sprawiają, że całość nabiera głębi, wiele wyrazistych postaci nie sposób nie polubić, a te które są dla nas tylko tłem sprawiają, że historia staje się bardziej wiarygodna i rzeczywista. Polecam każdemu kto szuka dobrej i utrzymującej poziom serii, choć by przeczytać „Ostatniego intruza” nie jest konieczna znajomość wcześniejszych części. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Albatros


1 komentarz:

  1. Muszę koniecznie przeczytać jakąś powieść autorki. Teraz jest na nie najlepszy klimat :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!