22 lut 2017

Już mnie nie oszukasz - Harlan Coben

BĘDZIESZ MUSIAŁ SIĘ ZASTANOWIĆ NAD TYM, W CO MOŻESZ WIERZYĆ I KOMU POWINIENEŚ UFAĆ…


Maya Stern, była oficer sił specjalnych, niedawno powróciła do domu z misji w Iraku. Pewnego dnia zamontowana w jej domu ukryta kamera, mająca śledzić zachowanie opiekunki dwuletniej Lily, ukochanej córeczki Mai, nagrywa filmik z udziałem bawiącej się dziewczynki i jej ojca. Wszystko byłoby w jak najlepszym porządku, gdyby nie fakt, że Joe został brutalnie zamordowany dwa tygodnie wcześniej. Wytrącona z równowagi kobieta zastanawia się nad tym, co przed chwilą zobaczyła. Czy może uwierzyć w to, co widziała? Ale to przecież by oznaczało, że Joe żyje. Czy to w ogóle możliwe? Była przecież naocznym świadkiem jego zabójstwa, a po wszystkim zorganizowała mu pogrzeb. Aby znaleźć odpowiedzi na nurtujące ją pytania, Maya musi uporać się z mrocznymi tajemnicami własnej przeszłości. Gdy tego dokona, będzie zmuszona stawić czoła nieprawdopodobnej i niekoniecznie przyjemnej prawdzie o swoim mężu… i o sobie.


Chyba każdy czytelnik, który lubi poznawać ciekawych autorów słyszał lub nawet czytał coś spod pióra Harlana Cobena. Ja również w końcu sięgnęłam po książkę jego autorstwa. Chciałam sama przekonać się czym spowodowana jest jego popularność.

Autor z pewnością napisał niezwykła powieść wartą uwagi czytelnika – tak powiedziałabym każdemu, kto chciałbym bym przedstawiła swoją opinie krótkim zdaniem. Natomiast tu mogę nieco rozwinąć swoją myśl.  „Już mnie nie oszukasz” to utwór, który czyta się bardzo szybko. Pewne jest to, że styl autora bardzo mi odpowiadał, gdyż jego pióro jest lekkie i książkę czytało się naprawdę przyjemnie. Fabuła jest spójna, a wszystkie wątki łączą się w całość, pokazując przeszłość bohaterów. Klimat powieści jest niezwykły, autor wprowadza czytelnika w mroczne zakamarki życia postaci i odkrywa największe sekrety bohaterów.


Autor przypadł mi do gustu i pewne jest to, że będę sięgać po jego powieści. „Już mnie nie oszukasz” to pierwszy krok w poznaniu autora, i nie będzie on ostatnim. Bohaterowie są różnorodni, skrywający naprawdę mroczne tajemnice. Sekrety rodzinne zostają ujawnione w świetle dziennym, a zbrodnie wojenne doczekają się osądu. Jestem zadowolona z tego, że w końcu znalazłam czas dla Cobena, ponieważ nie był to czas stracony. Powieść polecam każdemu kto szuka opowieści pełnej zagadek. Powieść wciąga, choć w moim przypadku nie od pierwszych stron. Idealna lektura na deszczowe popołudnie. Polecam. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Albatros.

4 komentarze:

  1. Bardzo lubię książki Cobena. "Już mnie nie oszukasz" przeczytałam niedawno i Coben znowu mnie nie zawiódł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki Cobena. Są takie, które mają genialną fabułę i te, jakie mniej przypadły mi do gustu, ale bez dwóch zdań facet ma ogromny talent. Tego tytułu jeszcze nie znam i myślę, że to nadrobię. :)
    Pozdrawiam,
    Ania.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam okazji poznaç prozy Cobena,ale tak wiele osób poleca, że może kiedyś - wbrew temu, że nie czytuję takich książek - jednak się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę mieć na uwadze , bo książka mnie zaciekawiła!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!