17 maj 2017

Najmroczniejszy sekret - Alex Marwood

Najnowszy thriller psychologiczny zdobywczyni prestiżowej nagrody Edgar Award oraz Macavity Award for Best Mystery Novel 2015.


Sean Jackson hucznie obchodzi swoje pięćdziesiąte urodziny. Impreza kończy się jednak katastrofą i wielkim skandalem, gdy jedna z jego córek, Coco, w tajemniczych okolicznościach znika w środku nocy. Dwanaście lat później, po nagłej śmierci Seana, człowieka niezwykle zamożnego i wpływowego, na pogrzebie spotykają się Mila, córka z pierwszego małżeństwa, i Ruby, nastoletnia siostra bliźniaczka zaginionej przed laty Coco. Gdy docierają do domu, gdzie ich ojciec mieszkał ze swoją czwartą żoną, orientują się, że wszyscy obecni byli również gośćmi na pamiętnym tragicznym przyjęciu sprzed lat. Nagle są o krok od rozwiązania zagadki, która zaważyła na całym ich życiu. Mroczne sekrety z przeszłości wreszcie ujrzą światło dzienne. Jakie tajemnice kryją się za zamkniętymi drzwiami domu Jacksonów?


Autorkę poznałam już wcześniej, wiedziałam więc doskonale, że należy się spodziewać pełnej napięcia powieści, która pochłonie mnie całkowicie. Nie zawiodłam się Alex Marwood po raz kolejny sprawiła, że zatraciłam się w jej powieści tak bardzo, że zapomniałam o otaczającej mnie rzeczywistości.
„Najmroczniejszy sekret” to pełen napięcia thriller, który skupia na sobie całą uwagę czytelnika. Autorka zmusza by czytelnik zatracił się w powieści, wymusza pełne skupienie i uwagę by nie przegapić nawet najmniejszego szczegółu.

Kreacja bohaterów jest godna pochwały. Każda kolejna pojawiająca się postać wzbudzała we mnie wiele emocji, od skrajnej niechęci po szczera sympatię i współczucie. Autorka postarała się o to by każda z postaci była pełnowymiarowa i rzeczywista, by jak najbardziej wydawała się prawdziwa. I udało jej się to, nie chciałabym niektórych bohaterów spotkać w rzeczywistym świecie.  Alex Marwood stworzyła świetną fabułę, w której jeden bohater przejął kontrolę nad resztą i sprawił, że zbrodnia była prawie doskonała.

Właśnie fabuła sprawiła, że książkę czytało mi się bardzo dobrze. Język i styl jaki prezentuje autorka również sprawiają, że całość czyta się lekko i bardzo szybko. Autorka postawiła na mocne zakończenie, które wbija w fotel. Okrucieństwo i tragedia jakich doświadczają bohaterowie są niewiarygodne i możliwe chyba tylko na kartach powieści. Czytelnik poznając kolejne fakty, które teoretycznie powinny zbliżać nas do rozwiązania zagadki, jest coraz bardziej skołowany. Kłamstwo goni kłamstwo, nie wiadomo kto jest odpowiedzialny za zbrodnię.


Autorka po raz kolejny wywarła na mnie mocne wrażenie. Wiem, że lektura na długo pozostanie ze mną i myślami będę wracać do niej jeszcze nie raz, a być może ponownie sięgnę po książkę, by odkryć to co podczas pierwszego czytania mogło mi umknąć. Alex Marwood po raz kolejny udowadnia, że potrafi pisać. Każdy kto sięgnie po jej dzieła nie pozostanie obojętny na jej opowieści. Polecam każdemu kto szuka dobrego thrillera psychologicznego. 

Za książkę dziękuję wydawnictwu Albatros

Alex Marwood jest także autorką książki 




3 komentarze:

  1. Miałam mieszane uczucia co do tej książki, ale teraz wiem, że musi trafić do mojej listy :)

    www.worldbysabina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też tytuł zapisuję na listę, w wolnym czasie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Alex Marwood chyba poznała przepis na thriller doskonały, bo my także nie mogliśmy się oderwać od lektury. Fantastyczna, wciągająca książka o świetnie skonstruowanej fabule - przyłączamy się do poleceń. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!