14 mar 2017

Dzięki za tę podróż - Tommy Wallach

Siedemnastoletni Parker po tragicznym wypadku samochodowym załamał się i przestał mówić. Zamiast myśleć o przyszłości po maturze, często wagaruje. Spędza czas w hotelach, obserwując i okradając gości. Pewnego dnia spotyka tajemniczą Zeldę o srebrnych włosach, która twierdzi, że jest nieco starsza, niż sugerowałby jej wygląd. Czy dziewczyna i jej gruby plik banknotów sprawią, że Parker znów będzie cieszyć się życiem?

Oryginalna powieść o pierwszej i ostatniej miłości. Doskonała lektura dla fanów prozy Johna Greena.


Z autorem spotkałam się po raz pierwszy. Nie słyszałam o nim wcześniej. Nie czytałam też nić co napisał John Green. Dlatego nie miałam żadnych sprecyzowanych oczekiwań w stosunku do tej książki. Być może to właśnie było dobrym początkiem. Lekturę rozpoczęłam z kompletnie białą kartą i być może dlatego właśnie nie zawiodłam się srogo, a jedynie czuję lekki niedosyt.

Powieść jest lekturą prostą. Nie wymagająca od czytelnika pełnego skupienia. A to dlatego, że autor skupił się na emocjach oraz ich wpływie na człowieka. Cała reszta przestaje mieć większe znaczenie. Parker pokazuje czytelnikowi, jak młodzieńcze uczucia sa piękne w swej niedoskonałości i naiwności, a jednak wciąż są siłą zdolną zmieniać rzeczywistość.

Autor stworzył piękną opowieść o miłości, która uświadamia czytelnikowi jaki wpływ mają na jednostkę osoby postronne, jak ogromnie zmienia się wszystko co dostrzegamy poprzez pryzmat innych osób. Czasem całkowicie może to zaburzyć idealny obraz, a czasem dzięki temu dostrzegamy szczegóły, które nam umknęły.


Dzięki za tę podróż to piękna opowieść dla fanów Young adult, która powinna przypaść do gustu także nieco starszym czytelnikom. Nie brak tu humoru, lekkiego pióra autora, dzięki któremu powieść czyta się tak dobrze, a sama fabuła jest interesująca aczkolwiek niewymagająca. To powieść idealna na jeden czy dwa wieczory. Dla rozluźnienia oraz poprawienia samopoczucia będzie idealna.  Ja będę ją miło wspominać i oceniam na 4/6, a już za chwilę biorę się za kolejną lekturę autora. 

Za książkę dziękuję Forever Young Books.

1 komentarz:

  1. Czytałam już kilka pozytywnych opinii na temat tej książki, więc jak najbardziej jestem przekonana i zachęcona do jej lektury :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!